وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب

ساخت وبلاگ

خانه ای دارد میان ابرها

مثل قصر پادشاه قصه ها
خشتی از الماس و خشتی از طلا

پایه های برجش از عاج و بلور
بر سر تختی نشسته با غرور

ماه ، برق کوچکی از تاج او
هر ستاره پولکی از تاج او

اطلس پیراهن او آسمان
نقش روی دامن او کهکشان

رعد و برق شب ، طنین خنده اش
سیل و طوفان نعره ی توفنده اش

دکمه ی پیراهن او آفتاب
برق تیر و خنجر او ماهتاب

هیچ کس از جای او آگاه نیست
هیچکس را در حضورش راه نیست

پیش از این ها خاطرم دلگیر بود
از خدا در ذهنم این تصویر بود

آن خدا بی رحم بود و خشمگین
خانه اش در آسمان دور از زمین
 

بود ، اما در میان ما نبود
مهربان و ساده و زیبا نبود...
 

وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب...
ما را در سایت وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب دنبال می کنید

برچسب : خدا, امین پور, قیصر امین پور, شعر, شناخت خدا, نویسنده : ربابه قلعه نوئی roudablib بازدید : 454 تاريخ : چهارشنبه 9 مهر 1393 ساعت: 7:38

 

۱- اگر سعی کنی بار اوّل کسی را ببخشی عقل برای بار دوم نیز همین دستور را می دهد و بخشش برای بار سوم شما را انسانی مهربان و با گذشت می آفریند
۲- همیشه همه ی ناراحتی ها و اعتراض مردم به ما بیجا و غلط نیست
۳- باید به حرفهای دیگران هر چند غلط و ناراحت کننده ابتدا گوش فرا دهیم تا حداقل آنها از اضطراب و ناراحتی تخلیّه شوند
۴- هیچ وقت مستقیماً نصیحت نکنیم
۵- سعی کنیم در نصیحت کردن افراد فرهنگها و تطابق سن را رعایت کنیم
۶- انسانهای زمان سنج بهتر با افراد رابطه ایجاد می کنند
۷- هیچ وقت برای قطع مخاصمه دیر نیست
۸- هنگام عصبانیت و فشارهای عصبی و مشکلات طبیعی وقت خوبی برای رابطه برقرار کردن نیست
۹- هیچ وقت برای حرکت دیر نیست
۱۰- شاید مشکلات مهم و بزرگ باشند اما انسانها از همه چیز بزرگترند

 

وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب...
ما را در سایت وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب دنبال می کنید

برچسب : روانشناسی ,نکات اخلاقی ,زندگی , نکات زندگی, نویسنده : ربابه قلعه نوئی roudablib بازدید : 453 تاريخ : 7 مهر 1393 ساعت: 6:55

نامه یک دختر 23 ساله روستای دریاچه به امام رضا علیه السلام که به جهادگران داد تا داخل ضریح بیندازند.

برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی روداب "rudab.blog.ir"
 
وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب...
ما را در سایت وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب دنبال می کنید

برچسب : نامه ,امام رضا ,نامه به امام رضا ,دریاچه ,روداب, نویسنده : ربابه قلعه نوئی roudablib بازدید : 391 تاريخ : يکشنبه 6 مهر 1393 ساعت: 6:35

شکست محاصره آبادان به رویدادی در زمان جنگ ایران و عراق اشاره دارد که در پی عملیات بزرگ ثامن الائمه منجر به شکست محاصره شهر آبادان و آزادسازی بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک ایران شد.

پس از برکناری بنی صدر از فرماندهی کل قوا، امکان همکاری مشترک سپاه و ارتش میسر شد. در وضعیت جدید سپاه مجدداً طرح خود را که کامل تر نیز کرده بود به شورا عالی دفاع ارائه و آن را به تصویب رساند. این طرح سرانجام در ساعت یک بامداد ۵/۷/۱۳۶۰ با نام عملیات ثامن الائمه (ع) و با رمز «نصر من الله و فتح القریب» در سه محور دارخوین، فیاضیه و جاده آبادان - ماهشهر به اجرا درآمد. در این عملیات ۱۶ گردان از سپاه، ۱۳ گردان از ارتش و یک گردان از ژاندارمری به مصاف حدود ۳۰ گردان دشمن رفتند که تا ساعت ۱۴ ضمن شکستن محاصره آبادان، دو جاده مهم آبادان - اهواز و آبادان - ماهشهر را آزاد کردند. گفته می‌شود شهید حاج داود کریمی از فرماندهان مشهور جنگ، طراح اصلی طرح شکست محاصره آبادان بوده است.

شکست حصر آبادان زمینه آزادسازی خرمشهر/ پیروزی با رمز اتحاد

وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب...
ما را در سایت وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب دنبال می کنید

برچسب : شکست حصر آبادان‌ ,آبادان ,5مهر ,دفاع مقدس ,جنگ ایران و عراق, نویسنده : ربابه قلعه نوئی roudablib بازدید : 448 تاريخ : 5 مهر 1393 ساعت: 6:12

شوهرداری مورد تحسین فاطمه

یکی از علل طلا‌ق‌ها و ناموفق بودن زندگی‌های امروزین درگیری‌های بین زن و شوهر است که شوهر از همسرداری همسر راضی نیست. درگیری و مناقشه از آغاز زندگی شروع شده و به جوانب مختلف می‌انجامد و در نهایت به طلاق منجر می‌شود، حضرت فاطمه(س) در زندگی مشکلات زیادی داشت، اما هیچ گاه مشکلات و فقر و دوره جهاد علی(ع) در جبهه‌های دفاع از اسلام را به رخ خود نیاورد و از مشکلات مادی گلایه و شکوه نکرد و هر روز به این بهانه با همسرش مناقشه و جدل نکرد، این زیباترین نماد شوهرداری از یک زن است که بانوان دیگر از آن باید الگو بگیرند و در زندگی صبورانه شوهرداری و با کاستی‌های زندگی بسازند تا زندگی در پرتو نور صبر زیبا شود.

امیرمؤمنان(ع) همواره از سیره فاطمه(س) در شوهرداری لذت می‌برد، چنان که فاطمه(س) در اواخر عمر و آخرین روزهای بیماری خود، خطاب به امیرالمؤمنین علی(ع) عرض کرد: ای پسر عمو، هیچ وقت مرا در زندگی دروغگو و خائن ندیدی و از وقتی که با تو بودم هیچ مخالفت تو را نکردم.

پس حضرت علی(ع) فرمود:پناه به خدا، تو به خدا عالم‌تری و آن قدر نیکوکار و پرهیزگار و خداترس هستی که من تو را به مخالفت با خویش توبیخ کنم، اگر در جامعه امروزی ما زنان شوهران خود را از رفتار خود و شوهرداری خود راضی کنند؛ باید به آنان جایزه داد، اگر چنین باشد بسیاری از معضلات اخلاقی جامعه ما حل خواهد شد و سبک زندگی اصلاح خواهد شد، اصلاح جامعه ما به دست بانوان است که اگر به وظایف خود درست عمل کنند و از زندگی فاطمه الگو بگیرند. شوهرداری زیبا در فرهنگ اسلام و از نگره پیامبر دارای جایزه بزرگ است آن حضرت پاداش همسرداری خوب را معادل جهاد در راه خدا برای زنان بیان کرد، وقتی درباره پاداش جهاد سخن گفت، زنی از یاران پرسید: ای پیامبر خدا(ص) حیف که ما از آن پاداش محروم هستیم، حضرت(ص) فرمود: «حسن التبعل» شوهرداری خوب برای شما جهاد است…

ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مبارک

 

وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب...
ما را در سایت وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب دنبال می کنید

برچسب : ازدواج حضرت علی و زهرا ,ازدواج ,شوهرداری ,درس بهترین زندگی, نویسنده : ربابه قلعه نوئی roudablib بازدید : 519 تاريخ : 5 مهر 1393 ساعت: 10:35

ذرقان گفت : روزي  ابن ابي دؤاد از دربار معتصم عباسي  برگشت و بسيار گرفته و پريشان حال به نظر رسيد .
گفتم : چه شده است که امروز اين چنين ناراحتي ؟
گفت : در حضور خليفه و ابوجعفر فرزند علي بن موسي الرضا جرياني پيش آمد که مايه شرمساري و خواري ما گرديد .
گفتم : چگونه ؟ گفت : سارقي را به حضور خليفه آورده بودند که سرقتش آشکار و دزد اقرار به دزدي کرده بود .
خليفه طريقه اجراي حد و قصاص را پرسيد . عده اي از فقها حاضر بودند ، خليفه دستور داد بقيه فقيهان را نيز حاضر کردند ، و محمد بن علي الرضا را هم خواست . خليفه از ما پرسيد : حد اسلامي چگونه بايد جاري شود ؟
من گفتم : از مچ دست بايد قطع گردد . خليفه گفت : به چه دليل ؟ گفتم : به دليل آنکه دست شامل انگشتان و کف دست تا مچ دست است ، و در قرآن کريم در آيه تيمم آمده است : فامسحوا بوجوهکم و ايديکم . بسياري از فقيهان حاضر در جلسه گفته مرا تصديق کردند .
يک دسته از علماء گفتند : بايد دست را از مرفق بريد . خليفه پرسيد : به چه دليل ؟ گفتند : به دليل آيه وضو که در قرآن کريم آمده است : ... و ايديکم الي  المرافق . و اين آيه نشان مي دهد که دست دزد را بايد از مرفق بريد .
دسته ديگر گفتند : دست را از شانه بايد بريد چون دست شامل تمام اين اجزاء مي شود . و چون بحث و اختلاف پيش آمد ، خليفه روي  به حضرت ابوجعفر محمد بن علي  کرد و گفت : يا اباجعفر ، شما در اين مسأله چه مي گوييد ؟
حضرت جواد فرمود : اين مطالبي که علماي اهل سنت درباره حد دزدي بيان کردند خطاست . حد صحيح اسلامي  آن است که بايد انگشتان دست را غير از انگشت ابهام قطع کرد .
خليفه پرسيد : چرا ؟ امام (ع ) فرمود : زيرا رسول الله (ص ) فرموده است سجود بايد بر هفت عضو از بدن انجام شود : پيشاني ، دو کف دست ، دو سر زانو ، دو انگشت ابهام پا ، و اگر دست را از شانه يا مرفق يا مچ قطع کنند براي سجده حق تعالي محلي  باقي نمي ماند ، و در قرآن کريم آمده است " و ان المساجد لله ... " سجده گاه ها از آن خداست ، پس کسي نبايد آنها را ببرد .
معتصم از اين حکم الهي و منطقي بسيار مسرور شد ، و آن را تصديق کرد و امر نمود انگشتان دزد را برابر حکم حضرت جواد (ع ) قطع کردند .
ذرقان مي گويد : ابن ابي دؤاد سخت پريشان شده بود ، که چرا نظر او در محضر خليفه رد شده است
. سه روز پس از اين جريان نزد معتصم رفت و گفت : يا اميرالمؤمنين ، آمده ام تو را نصيحتي کنم و اين نصحيت را به شکرانه محبتي که نسبت به ما داري  مي گويم .
معتصم گفت : بگو . ابن ابي دؤاد گفت : وقتي مجلسي از فقها و علما تشکيل مي دهي تا مسائلي را در آنجا مطرح کني ، همه بزرگان کشوري  و لشکري حاضر هستند ، حتي  خادمان و دربانان و پاسبانان شاهد آن مجلس و گفتگوهايي  که در حضور تو مي شود هستند ، و چون مي بينند که رأي علماي بزرگ تو در برابر رأي محمد بن علي الجواد ارزشي ندارد ، کم کم مردم به آن حضرت توجه مي کنند و خلافت از خاندان تو به خانواده آل علي منتقل مي گردد ، و پايه هاي قدرت و شوکت تو متزلزل مي گردد .
اين بدگويي و اندرز غرض آلود در وجود معتصم کار کرد و از آن روز در صدد برآمد اين مشعل نوراني و اين سرچشمه دانش و فضيلت را خاموش سازد .

امام جواد

 

وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب...
ما را در سایت وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب دنبال می کنید

برچسب : شهادت امام محمدتقی ,امام محمدتقی ,امام نهم ,امام جواد ,قطع دست دزد, نویسنده : ربابه قلعه نوئی roudablib بازدید : 410 تاريخ : 3 مهر 1393 ساعت: 9:50

شهيد همت: از طرف من به جوانان بگوييد چشم شهيدان و تبلور خونشان به شما دوخته است بپا خيزيد و اسلام خود را دريابيد.

 
انسان يک تذکر در هر 4 ساعت به خودش بدهد، بد نيست.
 
بهترين موقع بعد از پايان نماز، وقتي سر به سجده مي گذاريد، مروري بر اعمال از صبح تا شب خود بيندازد، آيا کارمان براي رضاي خدا بود.
وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب...
ما را در سایت وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب دنبال می کنید

برچسب : دفاع مقدس ,شهید همت ,وصیت نامه ,وصیت نامه شهید همت , نویسنده : ربابه قلعه نوئی roudablib بازدید : 452 تاريخ : 2 مهر 1393 ساعت: 9:51

از امروز  روزنامه خراسان و ضمیمه و خراسان رضوی هرروزه در کتابخانه موجود می باشد و جدیدترین اخبار را به سمع و نظر شما مراجعان عزیز می رساند.

 

وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب...
ما را در سایت وبلاگ کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب دنبال می کنید

برچسب : اخبار ,خبر ,خراسان ,خراسان رضوی, روزنامه ,جدیدترین ,کتابخانه ,کتابخانه شهید مصطفی خمینی روداب, نویسنده : ربابه قلعه نوئی roudablib بازدید : 494 تاريخ : 1 مهر 1393 ساعت: 9:2

خبرنامه